Žílovo hory

Celé to začalo tuším v úterý minulého týdne. „Krůto, ty debile, jedeme na vandr do Orlických hor“. Ve středu se ty tzv. Orlické hory změnily na Jizerské. Ve čtvrtek se již nejednalo o hory ale o Kralovický, posléze Radnický potok, snad možná i s kouskem Berounky. Mělo mi to být začít podezřelé již v okamžiku, kdy mě kamarád Žíla seznámil s kamarádem Kokoškou, o kterém tvrdil že jeho pes, narozdíl od jeho samotného, umí zpívat Pink Floyd. Umí.

Kamarád Kamil přináší nějaké svatební koláčky ze školní družiny své družky a tvrdí že je v nich nedostatek rumu. Doplňujeme rum do koláčků.

Snědli jsme koláčky. Získal jsem několik nových osobních nepřátel.

Kamarád Žíla, horský průvodce Orlických potoků tvrdí že autobus v 18.40 je lepší než ten v 16.15.

Kamarád „Krap“ po pečlivém nastudování mapy zjišťuje, kde je autobusové nádraží.

Kamarád Kokoška rozlévá v autobusu své první pivo tohoto prodlouženého víkendu. Pan řidič se nás asi bojí a zjevně jen proto nejsme vyloučeni z přepravy a víceméně, snad, možná, dorážíme do Kralovic. Místní obyvatelstvo nás radostně vítá.

Kamarád Orlický vůdce kouří svůj první doutník.

Ráno kdesi v lesích u Kralovic.

Kamarád Kamil má výborný nápad na naprosto geniální snídani. Nechápu jak dokázal donést ty vajíčka v nerozbitém stavu. Kamarád Kokoška již asi dlouho nerozlil nějaké pivo, tak alespoň neopatrným pohybem rozkopává připravenou slaninu, cibuli a česnek pod vejce.

Maximální luxus. Slanina, Skočická čočka, Vojenická klobása a trochu šišek a trochu toho lesního bordelu co nám tam Kokoška přidal.

Kralovický potok je prostě krásný.

Počítáme brody. Přemýšlíme, zda má cenu se vůbec zase zouvat a obouvat. Po patnáctém brodu a náhledu do mého chytrého telefonu ujišťuji kamarády, že žádný další brod rozhodně, nikdy, nikde nebude. Po cca. 80 metrech se kamarádi opět zouvají. Myslím, že tentokrát mě už asi opravdu nenávidí. Mám strach že do té vody vhodí nejprve můj chytrý telefon a poté i chytrého mě, možná i v obráceném pořadí nebo společně. Celkem jsme brodili 16x.

Našli jsem hospodu. Je tu jakási akce, hrají Evu s Vaškem, chvílemi asi oba dohromady. Kaťáci a Kabát s Gottem. Vysvětluji kamarádu Žílovi že nejenže neumí, ale ani nikdy neuměl hrát na kytaru tak jako oni, jinak by stál na tom pódiu a byl konečně slavný.

Orlický vůdce právě lituje dne, kdy mě potkal.

nenene

Kamarád Žíla se mě snaží políbit. I přes můj zoufalý odpor se mu to daří. Někdo mi schoval telefon. Asi vím kdo. Mizím pryč, jdu pro kamarády na domluvené tábořiště rozdělat oheň a v klidu, bez Evy, Vaška, Kabátů, Kaťáků a Orlického horského vůdce usnout u Střely. Kamarád Žíla mě prý cestou stále pomlouvá, tvrdí že všichni ostatní kromě něj mají prohledávat kdejaký příkop kde prý ležím a vypráví asi postopadésáté historku o tom, jak jsem se někdy před 80 lety opil a dělal sněžnou frézu.

Kaťáci, Eva s Vencou a Kája.

Ráno na soutoku s „Pepou“ co hledá rum.

pepa

Krásná cesta na Liblín.V Berounce, kterou jsem nestihl vyfotit je tolik vody, že přemýšlíme proč jak debilové jdeme pěšky a nejeli jsme raději na vodu do tzv. „Žílovo“ hor.

06052017131

Na Liblíně potkáváme divné lidi z města Kladna. Povyšují tremping na úplně jiný level výrobou marihuanové dýmky z petové láhve. Snažíme se jim vnutit kamaráda Kokošku aby už s námi dál nešel. Svojsík se obrací v hrobě.

dymka

Kamarád Kokoška mi rozlil celou dvoulitrovou petku piva kterou jsem táhnul přes ten příšerný kopec aniž jsem se stihl napít, ještě se tomu směje a snaží se nás fotit.

06052017133

Neděli večer nemám nafocenou, což mě docela mrzí neb jsem kamaráda Kamila i Jáňu přesvědčil že když zahrají ty „stánky  i s tím igelitem“ trochu rychleji a víc nahlas konečně se z nich stanou pankáči. Pondělí jsem bohužel díky nečekaným rodinným komplikacím zahájil velmi brzkým vstáváním, opuštěním spících pankáčů a poloběhem na vlak do Radnic přes krásný Radnický potok. Zas na druhé straně, to ráno tam bylo fakt dost pěkný.

potok

bouda

dawson

Tedy kamarádi, až zas budu někdy požádán, řekněte mi prosím s dostatečným časovým předstihem kam jedete, abych se stihl vypravit někam zcela opačným směrem. Ne kecám, bylo to krásný, a když se zas pojedete někam brodit rád bych u toho byl. Mimochodem zařadil jsem tento příspěvek zde na webu do kategorie „věda a výzkum“. Myslím že je to tak správně. Na nohou mám puchýřky, bolí mě záda, ruce i oči. Rum nebudu pít minimálně několik let dnů a s kamarádem z Orlických hor už nikdy v žádné kapele nehraji.

PS : nemáte někdo fotku Fandy s tím lukem respektive luky ? :-)

Jo a jedna nejspíš jediná společná :